وبلاگ دانلود تن تن و میلو

سایت دانلود تن تن

وبلاگ دانلود تن تن و میلو

سایت دانلود تن تن

دوپون و دوپونط

دوپونت و دوپونط (در نسخهٔ انگلیسی و فارسی با نام تامسون و تامپسون) دو شخصیت خیالی ماجراهای تن تن و میلو هستند. در این مجموعه، ایشان دو کارآگاه کودن اداره پلیس هستند که با تن‌تن، کاپیتان هادوک و پروفسور تورنسل آشنایی و دوستی دورادوری دارند. معلوم نیست که دوپونت و دوپونط باهم نسبت فامیلی دارند یا نه، ولی دست کم در دو جلد از داستان‌های تن‌تن از این دو نفر به عنوان دوقلو و برادر یاد می‌شود. دوپونت و دوپونط اغلب به خاطر قیافه کاملاً مشابهشان با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند و تنها راه شناخت دوپونت و دوپونط از روی تاب سبیلشان هست.

هرژه در ابتدا اسم خاصی برای دوپونتها انتخاب نکرده بود و در عوض با شماره آنها را معرفی می‌کرد به این صورت که شماره یکی شان X-۳۳ و دیگری X-۳۳A بود. البته در نسخه سیاه و سفید ماجراهای تن‌تن که ابتدا در یک روزنامه بلژیکی چاپ می‌شد بدین گونه‌است. اما اولین حضور دوپونتها به صورت فعلی در سیگارهای فرعون، یعنی چهارمین داستان از مجموعه کتابهای تن‌تن بوده و از آن به بعد تقریباً در تمام داستان‌های تن‌تن، دوپونت و دوپونط نقشی در ماجراها داشتند. (البته به جز تن‌تن در تبت وپرواز شماره ۷۱۴)

دوپونت‌های کارآگاه همیشه در قضاوت هایشان دچار اشتباه می‌شوند و این باعث پدید آمدن طنز در مجموعه داستان‌های تن‌تن می‌شود.

در نسخه انگلیسی تن تن و برخی از ترجمه های فارسی (که از روی نسخه انگلیسی انجام شده)، از این دو کارآگاه با اسامی تامسون و تامپسون نام برده شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد